A-segment forum

Het forum voor de A-segment rijder

Daihatsu Cuore L276 (laatste generatie in Nederland)

Bespreek hier alles met betrekking tot de Japanse A-segment auto's

Daihatsu Cuore L276 (laatste generatie in Nederland)

Berichtdoor Autheo » Za Mei 10, 2014 2:30 pm

Met veel plezier heb ik enkele jaren een Daihatsu Cuore Comfort (bouwjaar 2009) gereden. Ik reed zo'n 30.000 km per jaar. Helaas worden nieuwe Daihatsu's niet meer in Nederland geïmporteerd, en om economische redenen heb ik de Cuore inmiddels vervangen voor een Seat Mii. Maar nog steeds kan ik van harte de Cuore aanraden voor wie een kleine, maar toch heel ruime, betrouwbare en zuinige auto wil rijden. Geïnteresseerden kunnen hier m'n uitgebreide review van m'n Cuore vinden: http://www.autoweek.nl/autoreview/24044/daihatsu-cuore-10-comfort

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Autheo op Wo Mei 14, 2014 10:13 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.
Mii Style Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white |

Afbeelding Afbeelding (zie review)

Voorheen Daihatsu Cuore, verbruik 4,6 l./100km= 1 op 21,8
(was pittiger, zuiniger, van binnen ruimer, maar minder comfortabel)
Gebruikers-avatar
Autheo

Re: Daihatsu Cuore L276 (laatste generatie in Nederland)

Berichtdoor Petrolhead Tom » Za Mei 10, 2014 3:17 pm

Duidelijke review! Bedankt voor het delen! :D
Petrolhead Tom
Site Admin

Berichtdoor up! » Za Mei 10, 2014 4:41 pm

Kun je uitleggen waarom je om "economische redenen" de Cuore van de hand hebt gedaan? Hij was van bj. 2009 lees ik, dus ik zou denken dat zo'n auto het meest economisch gereden kan worden als je 'm 10-15 jaar houdt. Of kwamen er grote mankementen aan?
up!

Berichtdoor Petrolhead Tom » Za Mei 10, 2014 7:25 pm

up! schreef:Kun je uitleggen waarom je om "economische redenen" de Cuore van de hand hebt gedaan? Hij was van bj. 2009 lees ik, dus ik zou denken dat zo'n auto het meest economisch gereden kan worden als je 'm 10-15 jaar houdt. Of kwamen er grote mankementen aan?

Mijn meest economische auto was een 205 van meer dan 20 jaar oud en meer dan 200k op de teller. Een jaar en 15k kilometers voor minder dan 150 euro afschrijving en 120 euro onderhoud. :D
Petrolhead Tom
Site Admin

Berichtdoor Autheo » Za Mei 10, 2014 8:44 pm

up! schreef:Kun je uitleggen waarom je om "economische redenen" de Cuore van de hand hebt gedaan? Hij was van bj. 2009 lees ik, dus ik zou denken dat zo'n auto het meest economisch gereden kan worden als je 'm 10-15 jaar houdt. Of kwamen er grote mankementen aan?

Ik kreeg voor m' n Cuore een heel aantrekkelijke inruilprijs. Met doorrijden zou ik een dief van eigen portemonnee zijn, tenzij ik dat wel heel erg lang zou volhouden. Maar met 30.000 km per jaar zou ik dan het risico lopen, dat de uiteindelijke km prijs nauwelijks zou verschillen. Dus de keuze naar nieuw, iets comfortabeler en veiliger was toen niet zo moeilijk.
Mii Style Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white |

Afbeelding Afbeelding (zie review)

Voorheen Daihatsu Cuore, verbruik 4,6 l./100km= 1 op 21,8
(was pittiger, zuiniger, van binnen ruimer, maar minder comfortabel)
Gebruikers-avatar
Autheo

Terug naar Japanse A-segment auto's