A-segment forum

Het forum voor de A-segment rijder

Stefan met zijn Cuore.

Stel je hier voor.

Stefan met zijn Cuore.

Berichtdoor Stefan Diesel » Zo Mei 18, 2014 6:48 pm

Nou ook maar even voorstellen dan. ;)
Ik zie dat het forum nog relatief jong is, maar laten we hopen dat het hier nog wat drukker gaat worden. :)

Zoals de titel al aangeeft heb ik dus een Daihatsu Cuore. Het is een exemplaar uit 2008 in de Premium uitvoering met als extra's; cruisecontrol, metallic lak en airco. Dat is al best een aardig compleet uitgeruste auto dus.

Zelf heb ik later ook nog mistlampen ingebouwd, een achterklepspoiler gemonteerd, lijstenset opgeplakt, armsteun gemonteerd en de fabrieksradio vervangen voor een 2DIN Kenwood radio met carkit. Er zit nog een plannetje in de koker, maar dat vertel ik later nog wel. ;)

Ik zal later nog wel even een topic openen over mijn auto met foto's erbij, maar om alvast een inkijkje te geven zal ik hier een linkje plaatsen naar de review die ik op Autoweek.nl bijhoud.
http://www.autoweek.nl/autoreview/35473/daihatsu-cuore-10-premium
Stefan Diesel

Re: Stefan met zijn Cuore.

Berichtdoor Petrolhead Tom » Zo Mei 18, 2014 9:29 pm

Welkom Stefan!
Petrolhead Tom
Site Admin

Berichtdoor Inge » Za Mei 24, 2014 9:57 am

Welkom!
Inge

Berichtdoor Autheo » Wo Mei 28, 2014 10:42 pm

Hoi Stefan, welkom!
Leuke auto, de Cuore. Heb er ook een gehad, in vier jaar zo'n 120.000km mee gereden. Is me uitstekend bevallen! Zie topic http://www.a-segmentforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=75376&sid=81a3b84a387358e6c887955d226e0c8a
Jammer dat ze niet meer nieuw geleverd worden hier in Europa.
Leuke review in Autoweek!
Mii Style Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white |

Afbeelding Afbeelding (zie review)

Voorheen Daihatsu Cuore, verbruik 4,6 l./100km= 1 op 21,8
(was pittiger, zuiniger, van binnen ruimer, maar minder comfortabel)
Gebruikers-avatar
Autheo

Berichtdoor Stefan Diesel » Zo Jul 13, 2014 11:45 am

Bedankt Autheo, ik had jouw review AutoWeek ook al een paar keer gelezen en dat was ook erg leuk om door te lezen. :) Ook de review van je nieuwe lees ik zo nu en dan eens! :)

Ik vind het ook jammer dat de Cuore niet meer wordt geleverd in de EU. Ik snap wel dat door de wisselkoers Yen/Euro het allemaal wat lastiger is maar ik het toch wel een zwak voor die Kei-cars uit Japan.
Maar ook qua afwerking vind ik de Cuore erg netjes, zeker als je nagaat dat de auto in 2007 geïntroduceerd is in de EU.

Na de A-segment test van AutoWeek in december waar ook een filmpje van op de website staat van autoweek (http://www.autoweek.nl/video/3744/dubbe ... oda-citigo) kon ik toch haast niet anders zeggen de dat Cuore eigenlijk z'n tijd vooruit was. De nieuwe Hyundai werd zo geprezen vanwege de nette afwerking van het staal terwijl de Cuore dat gewoon al dik voor elkaar had in 2007 en het verbruik van de Cuore ligt in de buurt van de VAG-drieling.

Nou zal de VAG-drieling ongetwijfeld wat meer comfort bieden, maar dat is natuurlijk ook niet zo raar aangezien die wat breder en minder hoog zijn (zijwindgevoeligheid) en bovendien op bredere sloffen staan. Ik zag bij de VW-dealer dat een High-Up! op 185 brede sloffen staat, en dat terwijl die van mij op 145 breed staat. ;)

Wellicht zou ik het comfort iets kunnen verbeteren door er 165'ers op te laten leggen, maar dat zal het verbruik waarschijnlijk iets toenemen en dat wil ik niet. Ik hou van rijden, en dan ook nog graag zoveel mogelijk kilometers uit m'n litertje benzine halen.

Ik hoop dat we ooit de kleine Japanse Daihatsu's nog weer eens mogen verwelkomen in Nederland ... desnoods door ze met een Subaru-logo op de markt te brengen (zoals ze ook deden met de Sirion2<->Justy), de Japanse Cuore's (Mira) zijn bovendien verkrijgbaar met 4x4 aandrijving, dus dat past sowieso wel bij Subaru. Lijkt me best wel grappig om een 4x4 Cuore te hebben. :)

1 probleem zal natuurlijk wel blijven; veel mensen vinden het uiterlijk waarschijnlijk te Japans (te smal en te hoog). De Europese smaak is veelal wat breder en lager. Het is voor de kleine Jappies dus een lastige markt, zeker als je door de wisselkoers ook niet echt als prijsstunter in de markt kunt gaan zitten.
Stefan Diesel

Terug naar Even voorstellen.